پيام تسليت
جمعي از همرزمان،هواخواهان و دگرانديشان مقيم سدني و برزين آستراليا جمعي از همرزمان،هواخواهان و دگرانديشان مقيم سدني و برزين آستراليا

به پيشگاه هيات رهبری نهضت فراگير دموکراسي و ترقي افغانستان و محترمه جميله ناهيد،رومان جان و مريم جان بريالي

 

با درد و اندوه فراوان خبر درگذشت نا به هنگام يار و رفيق بزرگ ما ،اين رهنورد پيروزمند ، و هميشه و همواره زنده نام محمودبريالي را بدست آورديم .

ای وای و هزاران افسوس ! اين چه مصيبت است که جنبش ترقي خواهانه و عدالت پسند و انقلابي کشور در بدترين شرايط متحمل شد و شخصيت بزرگ و بي بديل،يار و ياور دگرانديشان و همه زحمتکشان کشور و انسان اسطوره يي پيگير و رهنمای خود را از دست داد.

شخصيتي که در برابر دسايس دشمنان مدبر و مقاوم و در برابر جفا های بعضي از دوستان هميشه تحمل و شکيبايي خود را در رفتار،کردار و پندار نيک و منحصر به خود داشت، و در دشوارترين و سخت ترين شرايط با متانت و پايداری بخاطر خوشبختي زحمت کشان مانند کوه پايه هندوکش و پامير  متين و استوار بود که به حق بايد ايشانرا رفيق و همراه روزهای دشوار ناميد.

بريالي بزرگ ،بريالي جنبش مترقي و پيشرو کشور ما بود.

دوستان !

برماست تا با الگو گرفتن از سالهای مبارزه پيگير رفيق بريالي که به ما ارث گذاشته اند،با عمل قاطع و وطنپرستانه در جهت صلح،آزادی ،دموکراسي،ترقي و عدالت اجتماعي و در جهت زدودن دردها و آلام کشور راه شانرا ادامه دهيم .

شکست ديروز ،تلاش امروز نويد دهنده فردا است .فردا پيروز!

همرزمان و دوستان ! آدمي با سرافراشته بايد زنده گي کند و با سر افراشته بايد بميرد.

عزيزان ! ما خود را در اين سوگ بزرگ شريک غم و همدرد شما مي دانيم و با الهام از زنده گي سراسر افتخار،مبارزه و خاطره پاک اين انسان بزرگ بار ديگر پيمان خود را برای ادامه راه پرافتخار شان و مبارزه در راه سعادت و خوشبختي مردم وطن،صلح،آزادی،استقلال و عدالت اجتماعي تجديد مي کنيم و از همه نيروهای ترقي خواه و دگر انديش مي طلبيم تا با يکدلي،صفا و صميميت بدور از نفاق و پراگنده گي با احساس همدردی و همبستگي همه جانبه و با داشتن عقيده راسخ و ايمان آهنين به راهي که بريالي بزرگ رفته بودبا گام های استوار در جاده رزم هستي ساز و پستي سوز ادامه دهيم و روح پر مهر شانرا خوشنود سازيم .

 

يادشان جاودان ،راه شان پر رهرو باد

 

 

 

 


December 14th, 2006


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
بیانات، پیامها و گزارشها